Valgfag

Quotationmarks

Det er vigtigt, at dit skoleår i GXU 10. Klasse bliver et år, hvor du arbejder med din faglige, sociale og personlige udvikling på andre måder end i 9. Klasse.

Vores valgfag giver dig mulighed for at fordybe dig i fag, som motiverer og udvikler dig.

- Henrik Thomsen, Faglig leder for GXU 10. Klasse

Seks valgfag

• EUD - Håndværksfag
  • Krea/Musik
  • Naturvidenskab
  • Play - Idræt
  • Pædagogik/Psykologi
  • Samfund og Medier

Alle valgfag samarbejder med en ungdomsuddannelse.

EUD Håndværksfag

EUD - Håndværksfag

Vil du have større kendskab til alle de spændende erhvervsuddannelser der findes?
- så vælg EUD Håndværksfag.

På EUD-linjen møder du virksomheder, deltager i brobygningsforløb på forskellige erhvervsuddannelser og få mulighed for at prøve dig selv af i forskellige praktikforløb.

H.C. ØrstedGladsaxemålVerdensmål 17

Krea/Musik

Vil du arbejde med kreative udtryk inden for billedkunst og musik?
- så vælg Krea/Musik og få brændstof til din passion.

I musik fokuserer vi på sammenspil. Vi spiller på instrumenter, skriver sange, indspiller produktioner i musikstudiet og optræder live.
I billedkunst arbejder vi med alt fra spraymaling, stencils og streetart til tegning, design, foto og Photoshop. Vi eksperimenterer, lærer nyt og udstiller selvfølgelig også.
I musical skaber vi årets forestilling igennem musik, sang, skuespil, scenografi, film og grafisk design.

NEXTH.C. ØrstedGladsaxemålVerdensmål 17

Der samarbejdes med NEXT Københavns Mediegymnasium og TEC.

Naturvidenskab

Er du interesseret i de naturvidenskabelige fag og ønsker at arbejde med dem på et gymnasialt niveau?
- så vælg Naturvidenskab.

Vi har fokus på biologi, fysik og kemi. I samarbejde med H.C. Ørsted Gymnasium gennemfører vi Biologi C, som afsluttes med en eksamen.

​​​​​​​H.C.ØrstedGladsaxemålVerdensmål 17
Der er et tæt samarbejde med HTX på H.C. Ørstad Gymnasium.

Play - Idræt

PLAY-Idræt

Vil du prøve kræfter med forskellige idrætsgrene og have forståelse for idrættens rolle i samfundet, samt blive klogere på kroppens måde at fungere på?
- så vælg Play-Idræt.

​​​​​​​EfterslægtenGladsaxemålVerdensmål 17
Der samarbejdes med HF-Centret Efterslægten.

Pædagogik/Psykologi

Pædagogik og Psykologi
Vil du arbejde med mennesker og forså, hvordan kommunikation og relation imellem mennesker fungerer? Og vil du have "hands-on"-erfaringer med børn og unge igennem praktik og brobygning?
- så vælg Pædagogik/Psykologi.

​​​​​​​SOSU HGladsaxemålVerdensmål 17
Der samarbejdes med SOSU-skolen.

Samfund og Medier

Er du interesseret i samfundsfag, musik- og videoproduktion, filmkanaler på YouTube og storytelling? Og vil du gerne blive bedre til at formidle dine historier og måske endda publicere dem på din egen hjemmeside?
- så vælg Samfund og Medier.

EfterslægtenNEXTGladsaxemålVerdensmål 17
​​​​​​​Der samarbejdes med HG-Centret Efterslægten og NEXT Københavns Mediegymnasium.

​​​​​​​​​​​​​​

Tværgående tilbud