Caféen

Menu og åbningstider i Caféen
Caféen har åben mandag-fredag mellem kl. 8.00 og 12.30.

Betalingen sker enten med Gladsaxekortet, MobilPay eller kontanter.

Gladsaxekortet er et kommunalt betalingskort, som elever og lærere på kommunens skoler i Gladsaxe Kommune kan bruge til betaling i stedet for kontanter.
Sikkerheden er et personligt billede som lagres på kortet og som vises på betalingsterminalen, i den enhed hvor man ønsker at gennemføre et køb.

Køkkenfilosofi
Vi laver sund mad i GXUs café ud fra Gladsaxe Kommunes politik om sund og ernæringsrigtig kost. Da den faglige læring skal understøtte mad, måltider og bevægelse, ser vi caféen som en naturlig partner i vores sundhedsarbejde.

Ernæringsrigtig mad giver power.
Vi forsøger at variere caféens frokosttilbud, så der er ny og appetitlig mad hver dag. Vores menuplan bliver tilrettelagt ud fra årstidens råvarer, som eleverne især kan se i udvalget af grøntsager i salatbaren. Om sommeren er tomaterne ekstra røde og vil smage og dufte meget mere, og i vintermånederne gør vi rødder og frugter til en delikat oplevelse.

Caféens smily-rapporter
Smiley-ordningen skaber større gennemsigtighed og sætter fokus på fødevaresikkerheden. På GXU er vi meget glade for vores Elite-smiley, som vi har fået, fordi der ingen anmærkninger har været på de seneste fire kontrolrapporter og i de seneste 12 måneder. NB: Elite-smiley er ikke en kontrol-smiley, men den viser, at vi har været gode til at følge reglerne over tid.

Hent tidligere og nye smiley-rapporter her, hvis du er interesseret i at læse mere om fødevaresikkerheden hos GXU.

Smiley