Events

En stor del af partnerskabets arbejde er større events, hvor elever på tværs af skolerne kan opleve virksomhedernes arbejde og finde inspiration til uddannelsessøgningen. Herunder kan du finde nogle af de større begivenheder, vi har kastet os ud i.

Online event 2021 - Uddannelse og Job

Onsdag den 24. februar 2021 lancerede Fremtidens faglærte partnerskabet. Det gjorde vi ved at invitere elever og lærere til et online event, hvor de kunne høre oplæg fra tre spændende virksomheder. Online løsningen var nødvendig pga. Corona-situationen, og vi endte med at afholde den største onlinebegivenhed i kommunen.
Gik du glip af eventet, kan du gense det via vores YouTube-kanal

Gense online event

Uddannelsesaften på TEC Gladsaxe 2022

Partnerskabet var med til at tilrettelægge årets uddannelsesaften på TEC Gladsaxe.

Hér var der spot på at inspirere flere unge til at vælge erhvervsuddannelserne og over 300 deltagere kiggede forbi. Vores lokale partnere SIF Gruppen A/S og PPG gav inspiration om jobmulighederne og erhvervsplaymaker Andreas Fatum interviewede elever og lærlinge fra udvalgte fag.

Se videoen fra uddannelses aftenen hér:

uddannelsesaften 2022

Gladsaxedagen 2022 - og udstilling i rådhushallen

Det var muligvis den vådeste dag i hele august, men ikke desto mindre fik vi afviklet et rigtig godt program, hvor store og små fik en smag på håndværkerlivet - fra de kreative linoleumstryk til quizzer, uddannelsesinformation m.m. Som optakt til Gladsaxedagen havde partnerskabet fire ugers udstilling på Gladsaxe Rådhus om det hastigt voksende skole/virksomhedssamarbejde i kommunen.

udst1

gd2

gd7

Girls' Day in Science 2022

Flere virksomheder i Gladsaxe vil gerne stille op til Girls' Day in Science - arrangeret af Naturvidenskabernes Hus. Hér får piger fra forskellige klassetrin muligheden for at opleve STEM-fagene ude i virksomhederne. Bl.a. har PPG/Dyrup lagt hus til besøg af 100 elever, der lærte mere om produktion, bæredygtighed og jobtyper.

gdis1        gdis2

gdis3

Uddannelsesaften på TEC Gladsaxe 2023

Partnerskabet var endnu en gang med til at arrangere uddannelsesaften i TEC Gladsaxes flotte rammer, hvor en lang række uddannelser stod klar med information og inspiration til de mange besøgende.

De lokale virksomheder NCC, Andersen Biler, SIF Gruppen og PPG Dyrup stod for partnerskabets virksomhedsområde, hvor der både var samtaler om erhvervspraktik, lærepladser og jobmuligheder. Og så var der mulighed for at kigge på både værktøj og biler.

4 rollemodeller fra SOSU-N, UNords EUX-linjer og Hotel- og Restaurantskolen skød aftenen i gang i en panelsamtale med erhvervsplaymaker Andreas Fatum.

uaften1  uaften2

uaften3  uaften4

uaften5  uaften6

Gladsaxedagen 2023 - UNGiverset bliver til

På Gladsadagen 2023 blev der for første gang lavet et rigtigt ungeområde - UNGiverset. Området blev koordineret af erhvervsplaymakeren og havde aktiviteter af bl.a TEC Gladsaxe, FGU, GXU m.fl. Og så var der egen musikscene og foodtrucks. Området var en stor succes med masser af glade unge, som nød programmet og gerne så det vare endnu længere!