Uddannelsesvejledning

I Gladsaxe Kommunes folkeskoler og privatskoler får alle elever i 7.- 10. klasse uddannelsesvejledning på deres egen skole. Unge under 30 år, som enten ikke er i gang med/har afsluttet en ungdomsuddannelse, tilbydes også vejledning.

Elever på folkeskoler og privatskoler
Elever, som går i 7. - 9. klasse på en folkeskole eller i privatskole, modtager vejledning på egen skole. De kan kontaktes på telefon 39576150 eller mail gxu@gladsaxe.dk.
Eleverne kan også kontakte vejlederen direkte, hvis de er tilknyttet den skole, som vejlederen hører til. Se kontaktoplysninger længere nede.

Elever på specialskole, i gruppeordning eller heltidsundervisning
Elever, som går på én af Gladsaxe Kommunes specialskoler, i en gruppeordning eller i heltidsundervisningen på GXU, vejledes af Ungeenheden. De kan kontaktes på telefon 39576620 eller mail ugu@gladsaxe.dk

Unge, der har afsluttet grundskolen
Unge mellem 15 og 30 år, som har afsluttet grundskolen og ikke har en kompetencegivende uddannelse, vejledes af Ungeenheden. De kan kontaktes på telefon 39576620 eller mail ugu@gladsaxe.dk

UU-vejledere for grundskolen

- Grønnemose Skole
- Skovbrynet Skole

UU-vejleder på GXU

”Uddannelsesvejledningen er målrettet unge, der efter grundskolen, har behov for afklaring af deres uddannelsesvalg samt behov for faglig kvalificering for at kunne gennemføre en ungdomsuddannelse”.

Vejledningen tager udgangspunkt i elevernes parathedsvurderinger, og eleverne deltager i både individuel og kollektiv vejledning. Nogle elever har brug for mange samtaler og andre knap så mange. Samtalerne vil handle om praktik, brobygning og afklaring af dine drømme og ambitioner for en ungdomsuddannelse.

Både elever og forældre er altid velkomne til at komme forbi til en snak. Det er en fordel at booke møde via mail eller sms.

Henriette

Henriette Bliant
UU-vejleder for TSP

E-mail: henbli@gladsaxe.dk
Telefon: 21 77 44 16

Dinah

Dinah Enevoldsen
UU-vejleder for GXU 10. Klasse

E-mail: dinene@gladsaxe.dk
Telefon: 23 34 00 02

På UddannelsesGuiden finder du aktuel og fyldestgørende information om alle offentligt anerkendte uddannelser i Danmark, dvs. ungdomsuddannelser, videregående uddannelser og voksen- og efteruddannelser, samt information der relaterer sig til forhold omkring det at tage en uddannelse. Desuden kan du finde information og inspiration om en lang række job og karriereveje.

Ansøgning til ungdomsuddannelse – 1. marts.  Søg via www.optagelse.dk.