Jobsnuseren

Jobsnuseren er din mulighed for at blive klogere på et jobområde. Undervisningen er praktisk, kreativ og værkstedsbaseret. Du vælger mellem otte forløb og undervises af GXU’s faglærere, men en af dine lærere/pædagoger vil også være til stede. Som en del af forløbet møder du virksomheder og UU-vejledere, der taler med dig, om hvad du har oplevet, og hvad netop dit værksted kan åbne for i forhold til uddannelse og job.

Jobsnuseren varer fem skoledage fra kl. 8.15-14.45. Du bliver en del af et team, som sammen skal løse en opgave. Derfor er det vigtigt, at du møder til tiden og overholder mødetiderne. Der laves fraværsregistrering på alle, ligesom i skolen.

Jobsnuseren er en fantastisk mulighed for at blive klogere på et jobområde. Undervisningen er praktisk, kreativ og værkstedsbaseret. GXU’s faglærere underviser, men en lærere/pædagoger fra elevens egen skole vil også være til stede.

Som en del af forløbet bliver eleven præsenteret for uddannelses- og jobmuligheder inden for området. Følgende værksteder er repræsenteret på Jobsnuseren:

• Børn og leg
  • Grafisk design