Knallertkøreskole

Fylder du snart 15? Og vil du gerne tage kørekort til lille knallert?

På GXU tilbyder vi knallertundervisning som et 30 timers kursus inklusive den teoretiske og praktiske prøve. På kurset får du den nødvendige viden i færdselsteori og knallertlære, og du kommer både til at køre på køreteknisk anlæg og på offentlig vej.

Tilmelding og venteliste
Ni måneder før du fylder 15 år, kan du skrive dig på vores venteliste. Du kan begynde knallertundervisningen seks måneder før du fylder 15 år. Du kan godt tilmelde dig flere dage/hold, men du bliver kun optaget på ét hold.

Pris og betaling
Prisen er 530 kr. inkl. førstehjælpskursus (hvis du tager kurset på GXU), knallertundervisning og prøver.
Du skal betale, inden du begynder på selve knallertundervisningen. Information om betaling står i indkaldelsen fra GXU.

Færdselsrelateret førstehjælp for unge knallertførere
For at deltage i knallertundervisningen, skal du først bestå førstehjælpskurset "Færdselsrelateret førstehjælpskursus for unge knallertførere".
Tilmeld dig førstehjælpskurset her på GXU eller fremvis et gældende førstehjælpsbevis ved forespørgsel.

NB: Der udbydes ikke flere førstehjælpskurser inden sommerferien. Så hold øje, når tilmeldingen åbner i august og tilmed dig et af de nye hold.

Knallert og styrthjelm
GXU stiller knallert og styrthjelm til rådighed. Har du en godkendt hjelm, er du naturligvis velkommen til at bruge den.

Ferieplan
Knallertkøreskolen følger skolernes ferieplan ligesom den øvrige Fritidsundervisning på GXU. For at kunne nå af afslutte knallertholdene inden sommerferien, vil det sidste kursus i førstehjælp typisk ligge i slutningen af april/starten af maj.

Har du spørgsmål til knallertundervisningen, er du meget velkommen til at kontakte GXU's  administrative kontor på 3957 6150.

__________________________________________________________________________________________________________________

Er du over 18 år og har du ikke noget kørekort? Og kunne du tænke dig, at tage et kørekort til lille knallert?

- så er håbet lige forude.
Personer over 18, som ønsker at tage kørekort til lille kørekort, skal som det eneste krav bestå teoriprøven hos politiet. Teoriprøven bookes på Borgerservice. Loven stiller ikke krav til undervisningstimer eller førstehjælpsbevis.

Selvstudie og forberedelse til teoriprøven - for personer over 18 år.
Vil du studere selv og forberede dig til teoriprøven, kan du med fordel bruge materialet på sikkertrafik.