Velkommen i partnerskabet!

Fremtidens Faglærte udvider hele tiden mængden af virksomheder, som indgår i skole/virksomhedssamarbejdet. Med jævne mellemrum overrækker vi diplomer til de virksomheder, der gør en kæmpe indsats for at inspirere eleverne i kommunen, og vi glæder os til at gøre listen endnu længere!

PPG/Dyrup

PPG/Dyrup er stiftende virksomhed i partnerskabet og har engageret sig i både undervisningsforløb, events, uddannelsesaftener og ikke mindst en masse netværksarbejde, så flere får øjnene op for det konstruktive skole/virksomhedssamarbejde. PPG/Dyrup har både lagt hus til besøg af Jobsnuserens teknologielever, der er givet opgave til tømrerholdet ifm. Dyrups Æblelund, og så åbnede virksomheden dørene for Girls' Day in Science i 2022.

ppgdipl1

SIF Gruppen

Også SIF Gruppen har været med siden stiftelsen af partnerskabet og har med sit store engagement i bl.a. erhvervspraktik og medvirken i partnerskabets events været afgørende for den gode start. SIF Gruppen har en kolossal lærlingeindsats og er det perfekte eksempel på en virksomhed, der bruger tid og ressourcer på at investere i de unge mennesker. Derfor kan man nærmest med garanti møde SIF Gruppen hver gang, partnerskabet er involveret i arrangementer på kryds og tværs af Gladsaxe Kommune.

sif2

Bruuns Skrift & Skilte

Da partnerskabet skulle afvikle sit første arrangement for over 500 elever, stod Jimmy Bruun klar til at tage sin del af ansvaret for at oplyse de unge mennesker om uddannelsesmuligheder inden for skilteteknikerfaget. Siden er det blevet til virksomhedsbesøg og hjælp til undervisningsforløb - og selvfølgelig et diplom til Bruuns Skrift & Skilte!

bruun5

Alfa Laval

Hos Alfa Laval forstår man, at fremtidens teknologier og projekter skal ligge i hænderne på veluddannede, professionelle unge mennesker, og derfor har virksomheden både lokalt og nationalt lagt en stor indsats i at inspirere et hav af unge mennesker. I Gladsaxe har eleverne på Jobsnuserens motor/metal-hold fået lov til at få et indblik i livet som smed i så stor en virksomhed, der gives mulighed for erhvervspraktik, og så har Alfa Laval i hele landet åbnet dørene for science- og teknologi-interesserede piger til 'Girls' Day in Science' i samarbejde med Naturvidenskabernes Hus.

aldip

Andersen Biler

Hos Andersen Biler er der en stærk lærlingekultur og forståelse for, hvor vigtigt det er, at investere i fremtidens arbejdskraft. Derfor har det også været helt naturligt at samarbejde med virksomheden om besøg af vores Jobsnuserelever, aftaler om erhvervspraktik og deltagelse i vores uddannelsesaften på TEC Gladsaxe. Andersen Biler stillede også op med årets faglærte taler, da kommunens nye erhvervsuddannede skulle fejres i 2022.

Magnes Madhus

Hvis man passerer Magnes Madhus, kan man næsten ikke undgå at se det store flotte skilt foran spisestedet. Og går man indenfor, vil man hurtigt opdage en væg, der er fyldt med plakater. Det er alt sammen elevprodukter, for Michael i Magnes Madhus har flere gange haft elever på besøg til grafiske designopgaver. Der er nærmest altid unge mennesker på arbejde i madhuset, og mange skoleelever lægger vejen forbi med en praktikansøgning. Vi glæder os til flere sjove påfund sammen med Magnes Madhus!