Skole-hjem-samarbejde

Aula og Skoleportalen

På GXU anvender Aula og Skoleportalen som platform for den daglige kommunikation mellem skole og hjem.

Forældre og lærere kommunikerer via det interne beskedsystem Aula.

Skoleportalen
De unge afleverer deres opgaver igennem Skoleportalen.

Forældremøder og skole-hjem-samtaler

Vi afholder skole-hjem-samtaler i november/december måned i forbindelse med uddannelsesparathedsvurderingen af eleverne. Samtalerne har primært til hensigt at give forældre og elever en nuanceret faglig tilbagemelding fra samtlige fag og om elevens uddannelsesparathed. Hertil kommer generelle orienteringspunkter vedrørende skoleårets aktiviter, herunder studietur.

Elever, der bliver erklæret ikke-uddannelsesparate i november/december, kan revurderes i januar måned. Der tilbydes ekstra skole-hjem-samtaler i den anledning. Forældre er altid velkomne til at kontakte skolen, hvis de ønsker yderligere skole-hjem-samtaler.

I begyndelsen af skoleåret afholder vi et stort forældremøde, hvor vi præsenterer fagenes årsplaner, temalinjernes aktiviteter og skoleårets øvrige tilbyd. Vi indkalder i løbet af skoleåret ligeledes til særlige temamøder og inviterer til sociale arrangementer som caféaftener og lignende.